Przerwa w ciągłości działania systemów IT to zły sen, który spędza sen z powiek działom informatycznym zarówno korporacji, jak i małych przedsiębiorstw. Aby być przygotowanym na najgorszy scenariusz, nie wystarczy jednak zapobiegać. Niezwykle ważne jest bowiem umiejętne wdrożenie i zarządzanie ciągłością działania.
W FORDATA wiemy, jak newralgiczny jest to proces. Wymaga on zrozumienia specyfiki danej organizacji, przeprowadzenia analizy ryzyka i zidentyfikowania krytycznych systemów. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem poświęconym tej tematyce, przygotowanym przez Dyrektora IT w firmie FORDATA – Aleksandrę Porębską. Ola była odpowiedzialna za wdrożenie planu zachowania ciągłości w FORDATA, doświadczenia w tym zakresie zdobywała także pracując w korporacjach. W artykule opowiada m. in. o podobieństwach i różnicach w planowaniu i zarządzaniu ciągłością działania w dużej i małej organizacji.
Artykuł dostępny jest pod linkiem: O planowaniu ciągłości działania w dużej i małej firmie
Pełna treść artykułu dostępna jest także w drukowanym wydaniu magazynu ITwiz.
Zdjęcie główne – pixabay.com