O planowaniu ciągłości działania w dużej i małej firmie

Aleksandra Porębska
09/07/2014

Przerwa w ciągłości działania systemów IT to zły sen, który spędza sen z powiek działom informatycznym zarówno korporacji, jak i małych przedsiębiorstw. Aby być przygotowanym na najgorszy scenariusz, nie wystarczy jednak zapobiegać. Niezwykle ważne jest bowiem umiejętne wdrożenie i zarządzanie ciągłością działania.

„Zarządzanie ciągłością działania ma na celu zapewnienie wszystkim interesariuszom – klientom, regulatorom i udziałowcom – że w razie awarii przywrócenie krytycznych funkcji biznesowych realizowanych przez organizację nastąpi w znanym, możliwie najkrótszym czasie, i przy określonym poziomie utraty danych.”

W FORDATA wiemy, jak newralgiczny jest to proces. Wymaga on zrozumienia specyfiki danej organizacji, przeprowadzenia analizy ryzyka i zidentyfikowania krytycznych systemów. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem poświęconym tej tematyce, przygotowanym przez Dyrektora IT w firmie FORDATA – Aleksandrę Porębską. Ola była odpowiedzialna za wdrożenie planu zachowania ciągłości w FORDATA, doświadczenia w tym zakresie zdobywała także pracując w korporacjach. W artykule opowiada m. in. o podobieństwach i różnicach w planowaniu i zarządzaniu ciągłością działania w dużej i małej organizacji.

Artykuł dostępny jest pod linkiem: O planowaniu ciągłości działania w dużej i małej firmie
Pełna treść artykułu dostępna jest także w drukowanym wydaniu magazynu ITwiz.

Zdjęcie główne – pixabay.com

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aleksandra Porębska
IT Director
Spodobało Ci się?
Udostępnij!
Najczęściej czytane
Obserwuj nas
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Nie akceptuję / AKCEPTUJĘ Polityka prywatności