Mniej przejęć na rynku mediów z powodu kryzysu, źródło: rp.pl

Powrót do biura prasowego 15 marca 2010 Raporty
Share Button

Kryzys w gospodarce spowodował m.in. spadek przejęć i fuzji na rynku mediów, ale w tym roku transakcji może być już więcej – prognozują eksperci PricewaterhouseCoopers

 

Jak obliczyli w najnowszej edycji swojego raportu o fuzjach i przejęciach w branży mediowej, w Europie liczba przejęć wskutek kryzysu mocno spadła – w ubiegłym roku zrealizowano tu 90 przejęć o łącznej wartości 6,3 mld euro, podczas gdy rok wcześniej takich transakcji przeprowadzono 135 i były warte 17,1 mld euro. – W miarę jak widać ożywienie na głównych rynkach Europy, widać też oznaki ożywienia, jeśli chodzi o fuzje i przejęcia – uważają analitycy z PwC.

W USA trend na rynku przejęć był w ubiegłym roku podobny – zrealizowano 714 przejęć (o 29 proc. mniej niż rok wcześniej), za 77,4 mld dol. (49 proc. mniej niż rok wcześniej).

W Europie największe transakcje w szeroko pojętym sektorze mediowym przypieczętowano w Wielkiej Brytanii, gdzie firmę doradczą Wood Mackenzie za 612 mln euro przejął fundusz Charterhouse Capital Partners, a firma Apollo za 370,6 mln euro przejęła grupę wydawniczą i szkoleniową BPP.
W Niemczech natomiast Verlagsgesellschaft Madsack za 263 mln euro kupił 23 proc. udziałów w wydającej gazety regionalne spółce Hanseatische Verlags-Beteiligungs, a w Holandii imperium Disneya kupiło za 253 mln euro 27 proc. udziałów w rozrywkowym koncernie Jetix Europe.

Zdaniem analityków PwC w drugiej połowie 2009 r. takich transakcji było znacznie więcej niż w pierwszej i to daje podstawy, by sądzić, że w tym roku ten trend będzie kontynuowany. Na rynku mediów coraz więcej będzie fuzji firm działających w tzw. sektorze nowych technologii oraz transakcji wynikających z rozwijania się grup wyspecjalizowanych w tradycyjnych mediach na rynku nowych mediów.

W tym roku można się spodziewać kolejnych transakcji, które zostały zapowiedziane jeszcze w ubiegłym.

News Corp. Ruperta Murdocha dokupi 9 proc. udziałów w Sky Deutschland za 1,3 mld euro, we Francji Vivendi dokupi dalsze 9,9 proc. udziałów w Canal+ France za 744 mln euro, a w GE będzie realizowało swoją zapowiedź odkupienia od Vivendi 20 proc. udziałów w rozrywkowo-mediowym koncernie NBC Universal za 3,5 mld euro, by umożliwić przejęcie kontroli nad NBC operatorowi kablowemu Comcast (a 8,3 mld euro).

Źródło:
rp.pl

Powrót do biura prasowego
Share Button
© Wszystkie prawa zastrzeżone. FORDATA sp. z o.o. (2018)

Brain made by 813.pl    Designed by nustudio.pl
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając ze strony akceptujesz pliki cookie.
Zamów prezentację produktu lub darmową wersję testową!
Dziękujemy za zainteresowanie usługami FORDATA. Prosimy o pozostawienie swoich danych kontaktowych.
Skontaktujemy się z Państwem w ciągu maksymalnie 15 minut.
*pole wymagane

Dział sprzedaży pracuje w dni robocze w godz. 9-17.

Państwa dane osobowe przetwarzane są przez FORDATA sp. z o.o., zgodnie z przepisami art. 6 ust.1 b) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016. Czytaj więcej...

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

Email marketing powered by FreshMail
Zamów prezentację produktu lub darmową wersję testową!
Dziękujemy za zainteresowanie usługami FORDATA. Prosimy o pozostawienie swoich danych kontaktowych.
Skontaktujemy się z Państwem w ciągu maksymalnie 15 minut.
*pole wymagane

Dział sprzedaży pracuje w dni robocze w godz. 9-17.

Państwa dane osobowe przetwarzane są przez FORDATA sp. z o.o., zgodnie z przepisami art. 6 ust.1 b) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016. Czytaj więcej...

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

Email marketing powered by FreshMail
Zamów wersję testową na 14 dni za darmo!
Dziękujemy za zainteresowanie usługami FORDATA. Prosimy o pozostawienie danych kontaktowych.
Skontaktujemy się z Państwem w ciągu maksymalnie 15 minut, w celu spersonalizowania parametrów Data Room.
Zamawiając wersję testową zyskują Państwo:


  • prywatny bezpieczny Data Room na 14 dni za darmo

  • dedykowanego konsultanta i fachowe doradztwo

  • pomoc w setupie systemu

  • wsparcie techniczne 24h/7 (tel, e-mail)

  • indywidualną prezentację produktu i szkolenie

  • możliwość przekształcenia VDR w wersję komercyjną

*pole wymagane

Dział sprzedaży pracuje w dni robocze w godz. 9-17.

Państwa dane osobowe przetwarzane są przez FORDATA sp. z o.o., zgodnie z przepisami art. 6 ust.1 b) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016. Czytaj więcej...

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

Email marketing powered by FreshMail
Uzyskaj wycenę
Dziękujemy za zainteresowanie usługami FORDATA. Prosimy o pozostawienie swoich danych kontaktowych.
Skontaktujemy się z Państwem w ciągu maksymalnie 15 minut.
*pole wymagane

Dział sprzedaży pracuje w dni robocze w godz. 9-17.

Państwa dane osobowe przetwarzane są przez FORDATA sp. z o.o., zgodnie z przepisami art. 6 ust.1 b) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016. Czytaj więcej...

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

Email marketing powered by FreshMail