Sprzedaż działki pod kontrolą – case study Grupy MTP

Przetarg o wartości 114 mln złotych, którego przedmiotem była działka budowlana w jednej z zabytkowych dzielnic stolicy wielkopolski, należąca do Grupy MTP, to jedna z najgłośniejszych inwestycji budowlanych tego roku. Proces angażował wiele stron i wymagał zapewnienia odpowiedniej kontroli nad udostępnianymi dokumentami.   

 

5,5 hektara w centrum Poznania - Targi zakończyły przetarg sukcesem

Grupa MTP jest właścicielem Międzynarodowych Targów Poznańskich, największego ośrodka targowego w Europie Środkowo-Wschodniej o blisko stuletniej historii. Świetnie zlokalizowane – w samym sercu Poznania, i skomunikowane targi przyciągają nowoczesną formułą oraz industrialnymi przestrzeniami wystawienniczymi. To marka znana od pokoleń w wielu branżach.
Grupa MTP stale rozwija formułę swojego przedsięwzięcia i znajduje nowe role dla zarządzanych przez siebie atrakcyjnych nieruchomości. Nowe rozwiązania logistyczne sprawiły, że znajdujący się nieopodal głównej siedziby targów wielkopowierzchniowy parking stał się ogromną szansą inwestycyjną. To właśnie ta atrakcyjna przestrzeń była obiektem zorganizowanego przez Grupę MTP przetargu. Działka o powierzchni 5,5 hektara przylega bezpośrednio do ulicy Grunwaldzkiej, jednej z głównych arterii Poznania, a w jej otoczeniu znajdują się między innymi Palmiarnia, City Park oraz stare koszary. To doskonała lokalizacja dla nowego kompleksu mieszkaniowo-usługowego. Zarówno Jeżyce, jak i Grunwald są szybko rozwijającymi się zabytkowymi dzielnicami, które przyciągają XIX-wieczną architekturą oraz licznymi lokalami gastronomicznymi i usługowymi, a także zielenią. Miejsce nadaje się idealnie do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, a wielka powierzchnia działki daje szansę na stworzenie tu integralnej, nowoczesnej przestrzeni z charakterem. Przetarg zakończyła się we wrześniu 2020 roku. Nabywcą działki została warszawska firma BPI Real Estate.

Proces przetargowy pod pełną kontrolą

Ze względu na wartość sprzedawanego terenu – działki w samym centrum Poznania, o powierzchni kilku hektarów, na której ulokowane są m.in. XIX-wieczne koszary – Grupa MTP poszukiwała narzędzia, które pomoże zadbać o wygodę, bezpieczeństwo i poufność przetargu, ale również pozwoli w łatwy uczestniczyć w przetargu inwestorom – w tym zagranicznym. System FORDATA Virtual Data Room ułatwił zdalne wzięcie udziału w przetargu z każdego miejsca na świecie, z dostępem do dokumentów online 24/7.

“Wykorzystaliśmy system FORDATA w procesie zbycia naszej nieruchomości. Było to ponad 5 hektarów, położonych w centrum Poznania, przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. VDR ułatwił nam przekazywanie dokumentów potencjalnym inwestorom i zapewnił szybką formę komunikacji. Ważne dla nas było to, że wszystko robliśmy w jednym systemie – nie musieliśmy wysyłać osobnych maili, powiadomień, wystarczyło jedno narzędzie komunikacji.”

Grupa MTP
Procesy przetargowe gromadzą tysiące, a czasem dziesiątki tysięcy stron dokumentów. Ich przeglądanie powinno być wygodne dla potencjalnych inwestorów. Ważną cechą jest możliwość niezależnego udostępniania całego katalogu wielu osobom jednocześnie online.
System umożliwił wgląd do dokumentów przetargowych tylko dla wybranych osób. W VDR poufne informacje pozostają w zamkniętym środowisku z dedykowanym dostępem całodobowym, a użytkownicy nie mają wiedzy o istnieniu innych potencjalnych inwestorów. Bezpieczeństwo online jest gwarantowane na poziomie bankowości elektronicznej. System działa poprzez przeglądarkę, dzięki czemu wystarczy zaprosić do VDR potencjalnych inwestorów, a uzyskają oni dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca na świecie na dowolnym urządzeniu. Grupa MTP mogła śledzić aktywność w systemie i dowiedzieć się, kto, kiedy i jak długo przeglądał dany dokument. Dzięki temu administrator miał pełną kontrolę nad przepływem informacji.

"Jako poznańska firma czujemy ogromną satysfakcję, że mogliśmy wspomóc proces przetargowy, zorganizowany przez Grupę MTP. Rolą naszego systemu było stworzenie takich warunków transakcyjnych, by strony mogły skupić się na negocjacjach, a nam powierzyć rolę organizacyjną i dbanie o bezpieczeństwo poufnych dokumentów udostępnianych w procesie. Zapewniliśmy zarówno pełną kontrolę, jak i wygodę postępowania."

Dorota Wójtowicz, Senior Business Development Specialist w FORDATA

Łatwy udział inwestorów zagranicznych

Grupa MTP chciała zapewnić komfort użytkowania i łatwy dostęp do dokumentów dla inwestorów z całego świata. System FORDATA VDR nie wymaga instalacji, a dostęp do niego jest przyznawany pod dedykowanym linkiem. Aby przyjrzeć się inwestycji, inwestorzy nie muszą odbywać podróży zagranicznych, ani nawet opuszczać domu. Użytkownicy mogą swobodnie analizować udostępnione dokumenty z biura w każdym zakątku świata. Mogą także pobrać aplikację służącą do mobilnego przeglądania dokumentów i mieć do nich szybki, ale wciąż bezpieczny, dostęp poza biurem. Zebranie danych w jednym centralnym miejscu i łatwe zarządzanie wieloma grupami inwestorów pozwoliło na szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste prowadzenie przetargu ze wszystkimi partnerami.

“Przygotowując nieruchomość do sprzedaży, spodziewaliśmy się zainteresowania inwestorów zagranicznych. Chcieliśmy też maksymalnie ułatwić komunikację z potencjalnymi inwestorami. Istotną dla nas rzeczą było to, że system zapewnia nam pełną kontrolę nad tym, jakie dane przekazujemy.”

Grupa MTP
Odtwórz wideo

Scentralizowana komunikacja wszystkich stron transakcji

Grupa MTP wykorzystała szereg cech systemu Virtual Data Room, które usprawniły i przyspieszyły prowadzenie przetargu zarówno po stronie administratorów, jak i użytkowników. Obok tych wartości dla firmy kluczowa była także kontrola nad udostępnianymi informacjami. W inwestycji o tak dużym prestiżu w grę wchodziło jednak nie tylko bezpieczeństwo, ale również komfort pracy wszystkich stron. Aby zaspokoić obie te potrzeby, firma wykorzystała wbudowany moduł Q&A, dzięki któremu komunikacja z potencjalnymi inwestorami mogła być prowadzona w jednym miejscu, a inwestorzy mogli zadawać pytania, komunikować się między sobą w ramach grup i poprosić, na przykład, o dostęp do dodatkowych dokumentów 24/7. Moduł umożliwia wygodne zarządzanie nawet dużą ilością zapytań, a zaplanowana w taki sposób komunikacja ma wymierny wpływ na rezultaty projektu.

„Kibicujemy digitalizacji i sami wprowadzamy nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę nam i naszym partnerom. Cieszymy się, że podobne podejście spotkaliśmy po drugiej stronie. System działa bez zarzutu. Był dużym ułatwieniem w procesie, szczególnie teraz w okresie pandemii. Dzięki niemu całość przebiegła sprawnie, a my mieliśmy wygodny dostęp do dokumentów.”

Adam Benicewicz, Development Manager, BPI Real Estate

Virtual Data Room w sprzedaży nieruchomości

Szybszy i bezpieczniejszy proces od pierwszej do ostatniej umowy.

Jeśli artykuł był dla Państwa wartościowy, proszę o udostępnienie dalej, np. poprzez Facebook czy LinkedIn!
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Zdjęcia i wideo: archiwum mtp.com
Może Cię też zainteresować
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Nie akceptuję / AKCEPTUJĘ Polityka prywatności