16 . 10 . 2020
CASE STUDY Sprzedaż działki pod kontrolą - case study Grupy MTP
16 . 10 . 2020
Przetarg o wartości 114 mln złotych, którego przedmiotem była działka budowlana w jednej z zabytkowych dzielnic stolicy wielkopolski, należąca do Grupy MTP, to jedna z najgłośniejszych inwestycji budowlanych tego roku. Proces angażował wiele stron i wymagał zapewnienia odpowiedniej kontroli nad udostępnianymi dokumentami.
5,5 hektara w centrum Poznania - Targi zakończyły przetarg sukcesem
Grupa MTP jest właścicielem Międzynarodowych Targów Poznańskich, największego ośrodka targowego w Europie Środkowo-Wschodniej o blisko stuletniej historii. Świetnie zlokalizowane – w samym sercu Poznania, i skomunikowane targi przyciągają nowoczesną formułą oraz industrialnymi przestrzeniami wystawienniczymi. To marka znana od pokoleń w wielu branżach.Grupa MTP stale rozwija formułę swojego przedsięwzięcia i znajduje nowe role dla zarządzanych przez siebie atrakcyjnych nieruchomości. Nowe rozwiązania logistyczne sprawiły, że znajdujący się nieopodal głównej siedziby targów wielkopowierzchniowy parking stał się ogromną szansą inwestycyjną. To właśnie ta atrakcyjna przestrzeń była obiektem zorganizowanego przez Grupę MTP przetargu. Działka o powierzchni 5,5 hektara przylega bezpośrednio do ulicy Grunwaldzkiej, jednej z głównych arterii Poznania, a w jej otoczeniu znajdują się między innymi Palmiarnia, City Park oraz stare koszary. To doskonała lokalizacja dla nowego kompleksu mieszkaniowo-usługowego. Zarówno Jeżyce, jak i Grunwald są szybko rozwijającymi się zabytkowymi dzielnicami, które przyciągają XIX-wieczną architekturą oraz licznymi lokalami gastronomicznymi i usługowymi, a także zielenią. Miejsce nadaje się idealnie do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, a wielka powierzchnia działki daje szansę na stworzenie tu integralnej, nowoczesnej przestrzeni z charakterem. Przetarg zakończyła się we wrześniu 2020 roku. Nabywcą działki została warszawska firma BPI Real Estate.
Proces przetargowy pod pełną kontrolą
Ze względu na wartość sprzedawanego terenu – działki w samym centrum Poznania, o powierzchni kilku hektarów, na której ulokowane są m.in. XIX-wieczne koszary – Grupa MTP poszukiwała narzędzia, które pomoże zadbać o wygodę, bezpieczeństwo i poufność przetargu, ale również pozwoli w łatwy uczestniczyć w przetargu inwestorom – w tym zagranicznym.
System FORDATA Virtual Data Room ułatwił zdalne wzięcie udziału w przetargu z każdego miejsca na świecie, z dostępem do dokumentów online 24/7.
“Wykorzystaliśmy system FORDATA w procesie zbycia naszej nieruchomości. Było to ponad 5 hektarów, położonych w centrum Poznania, przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. VDR ułatwił nam przekazywanie dokumentów potencjalnym inwestorom i zapewnił szybką formę komunikacji. Ważne dla nas było to, że wszystko robliśmy w jednym systemie – nie musieliśmy wysyłać osobnych maili, powiadomień, wystarczyło jedno narzędzie komunikacji.”
Grupa MTP
Procesy przetargowe gromadzą tysiące, a czasem dziesiątki tysięcy stron dokumentów. Ich przeglądanie powinno być wygodne dla potencjalnych inwestorów. Ważną cechą jest możliwość niezależnego udostępniania całego katalogu wielu osobom jednocześnie online.
System umożliwił wgląd do dokumentów przetargowych tylko dla wybranych osób. W VDR poufne informacje pozostają w zamkniętym środowisku z dedykowanym dostępem całodobowym, a użytkownicy nie mają wiedzy o istnieniu innych potencjalnych inwestorów. Bezpieczeństwo online jest gwarantowane na poziomie bankowości elektronicznej. System działa poprzez przeglądarkę, dzięki czemu wystarczy zaprosić do VDR potencjalnych inwestorów, a uzyskają oni dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca na świecie na dowolnym urządzeniu. Grupa MTP mogła śledzić aktywność w systemie i dowiedzieć się, kto, kiedy i jak długo przeglądał dany dokument. Dzięki temu administrator miał pełną kontrolę nad przepływem informacji.
„Jako poznańska firma czujemy ogromną satysfakcję, że mogliśmy wspomóc proces przetargowy, zorganizowany przez Grupę MTP. Rolą naszego systemu było stworzenie takich warunków transakcyjnych, by strony mogły skupić się na negocjacjach, a nam powierzyć rolę organizacyjną i dbanie o bezpieczeństwo poufnych dokumentów udostępnianych w procesie. Zapewniliśmy zarówno pełną kontrolę, jak i wygodę postępowania.”
Dorota z #FORDATAteam
Łatwy udział inwestorów zagranicznych
Grupa MTP chciała zapewnić komfort użytkowania i łatwy dostęp do dokumentów dla inwestorów z całego świata. System FORDATA VDR nie wymaga instalacji, a dostęp do niego jest przyznawany pod dedykowanym linkiem. Aby przyjrzeć się inwestycji, inwestorzy nie muszą odbywać podróży zagranicznych, ani nawet opuszczać domu. Użytkownicy mogą swobodnie analizować udostępnione dokumenty z biura w każdym zakątku świata. Mogą także pobrać aplikację służącą do mobilnego przeglądania dokumentów i mieć do nich szybki, ale wciąż bezpieczny, dostęp poza biurem. Zebranie danych w jednym centralnym miejscu i łatwe zarządzanie wieloma grupami inwestorów pozwoliło na szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste prowadzenie przetargu ze wszystkimi partnerami.
“Przygotowując nieruchomość do sprzedaży, spodziewaliśmy się zainteresowania inwestorów zagranicznych. Chcieliśmy też maksymalnie ułatwić komunikację z potencjalnymi inwestorami. Istotną dla nas rzeczą było to, że system zapewnia nam pełną kontrolę nad tym, jakie dane przekazujemy.”
Grupa MTP
Scentralizowana komunikacja wszystkich stron transakcji
Grupa MTP wykorzystała szereg cech systemu Virtual Data Room, które usprawniły i przyspieszyły prowadzenie przetargu zarówno po stronie administratorów, jak i użytkowników. Obok tych wartości dla firmy kluczowa była także kontrola nad udostępnianymi informacjami. W inwestycji o tak dużym prestiżu w grę wchodziło jednak nie tylko bezpieczeństwo, ale również komfort pracy wszystkich stron. Aby zaspokoić obie te potrzeby, firma wykorzystała wbudowany moduł Q&A, dzięki któremu komunikacja z potencjalnymi inwestorami mogła być prowadzona w jednym miejscu, a inwestorzy mogli zadawać pytania, komunikować się między sobą w ramach grup i poprosić, na przykład, o dostęp do dodatkowych dokumentów 24/7. Moduł umożliwia wygodne zarządzanie nawet dużą ilością zapytań, a zaplanowana w taki sposób komunikacja ma wymierny wpływ na rezultaty projektu.
„Kibicujemy digitalizacji i sami wprowadzamy nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę nam i naszym partnerom. Cieszymy się, że podobne podejście spotkaliśmy po drugiej stronie. System działa bez zarzutu. Był dużym ułatwieniem w procesie, szczególnie teraz w okresie pandemii. Dzięki niemu całość przebiegła sprawnie, a my mieliśmy wygodny dostęp do dokumentów.”
Adam Benicewicz, Development Manager, BPI Real Estate
Podobał Ci się artykuł?
Ile głów, tyle pomysłów. Właśnie dlatego każdy z nas dokłada swoją cegiełkę, by zamieszczone treści na naszym blogu były dla Ciebie atrakcyjne i niosły wartość. Odkryj źródło wiedzy i inspiracji dla Twojego biznesu z Fordata.
Chcesz wymienić się wiedzą, podyskutować, zadać pytanie?
Napisz do mnie : #FORDATAteam strona otworzy się w nowym oknie
Virtual Data Room w sprzedaży nieruchomości. Szybszy i bezpieczniejszy proces od pierwszej do ostatniej umowy.
WYPRÓBUJ BEZPŁATNIE Testuj bezpłatnie przez 14 dni-
01 . Wykorzystanie Virtual Data Room przez kancelarię prawną MFW Fiałek
Jak Fordata Virtual Data Room wspiera kancelarie prawne w realizacji procesów due diligence? Case study z firmą MFW Fiałek.
04.07.2024
-
02 . Znaczenie Virtual Data Room w procesach transakcyjnych na podstawie doświadczeń firmy Grant Thornton
Jak Virtual Data Room wspiera firmy doradcze w realizacji procesów due diligence? Case study z firmą Grant Thornton.
01.06.2023
-
03 . Jak udostępniać dokumenty zespołowi doradczemu z innego kontynentu?
Przejęcie Novago sp. z o.o. przez China Everbright Limited – transakcja, w która było zaangażowanych ponad 120 ekspertów z różnych zespołów doradczych.
27.01.2023
-
04 . VDR okiem giganta czyli jak dopasowaliśmy ofertę do najwyższych wymagań
Jak dopasowaliśmy ofertę do najwyższych wymagań? Case study z jedną z wiodących spółek energetycznych na rynku europejskim.
26.01.2023
-
05 . Sprzedaż firmy z pomocą doradcy i VDR - jak wiele zyskał przedsiębiorca?
Jak Virtual Data Room pomógł firmie TheCFO w sprzedaży spółki z branży farmaceutycznej? Case study we współpracy z firmą theCFO.
26.01.2023
-
06 . Jak Avallon realizuje inwestycje z Virtual Data Room?
W jaki sposób pomagamy funduszowi Avallon przeprowadzać procesy inwestycyjne i dezinwestycyjne efektywniej? Poznaj case study
14.11.2022
-
07 . Jak fundusz Real Estate sprzedaje nieruchomości efektywniej z VDR?
Sprzedaż nieruchomości komercyjnej może być łatwiejsza i szybsza. Jak fundusz Real Estate wykorzystuje w tym celu VDR?
25.02.2022
-
08 . Jak firma farmaceutyczna zoptymalizowała obieg poufnej dokumentacji?
Prognozy niezależnych ośrodków wskazują, że sukces w branży farmaceutycznej zależy od tego jak efektywnie firma będzie w stanie współpracować..
24.03.2021
-
09 . Doradca inwestycyjny przyspieszył proces Due Diligence
Doxa Capital korzysta z systemu FORDATA VDR, by zabezpieczyć, uprościć i przyspieszyć procesy Due Diligence. Jak data room wpłynął na sukces transakcji?
07.07.2020
-
10 . VDR, czyli jak efektywnie przeprowadzić restrukturyzację
FORDATA upowszechnia dobre praktyki organizacji procesu restrukturyzacji.
15.07.2014