Nasz Klient, theCFO, jeden z wiodących na polskim rynku doradców interim management, wykorzystał system FORDATA Virtual Data Room w procesie sprzedaży firmy klienta. Jakie uzyskał efekty?
W 2020 roku nasz Klient został zaangażowany jako wyłączny doradca strony sprzedającej w procesie sprzedaży akcji małej spółki z branży medycznej. Dzięki właściwie dobranej strategii i narzędziom transakcja została zamknięta w 6 miesięcy, a sam etap badań rynkowo-transakcyjnych trwał zaledwie 5 tygodni. W jaki sposób pomogliśmy zrealizować tę transakcję?
theCFO Sp. z o.o., doradca interim management kompleksowo organizujący procesy zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw
Spółka MŚP z branży farmaceutycznej
sprzedaż udziałów
Do zadań theCFO, obok całkowitego przygotowania spółki Klienta do procesu M&A i jego pomyślnego zamknięcia, należały:
Szczególnie istotne dla Doradcy i jego Klienta, była szybkość przeprowadzenia transakcji, związaną także z optymalizacją kosztów.
Mieliśmy świadomość, że presja czasu i współpraca z kilkoma zespołami ekspertów i przedstawicieli obu stron, pracujących w różnych terminach i w różnych miejscach, wymagały precyzyjnej organizacji kalendarza i odpowiedniego przygotowania dokumentacji – załadowania jej do systemu tylko raz i udostępniania, gdy zajdzie taka potrzeba. Również komunikacja pomiędzy wszystkimi zaangażowanymi stronami musiała przebiegać w sposób ustrukturyzowany.
Ze względu na poufność i napięty plan transakcji, nasz Klient musiał mieć gwarancję, że poszczególne typy dokumentacji, np. podatkowej czy prawnej, zostaną udostępnione właściwym osobom, we właściwym czasie, w sposób maksymalnie przejrzysty. Inwestor musiał mieć dostęp wyłącznie do tych dokumentów, które były istotne dla transakcji.
Kiedy firma theCFO zamówiła usługę Virtual Data Room, dobrze wiedzieliśmy, w jaki sposób odpowiedzieć na potrzeby zarówno Doradcy, jak i jego Klienta.
Zaproponowaliśmy elastyczną umowę VDR Lite, w ramach której Doradca mógł na bieżąco, z miesiąca na miesiąc, decydować jak długo system Data Room będzie potrzebny w procesie. Mógł także w dowolnym momencie aktywować dodatkowe wymagane funkcje systemu, np. dodatkowe raporty, moduł do komunikacji Q&A itp.
W ten sposób zoptymalizowany został koszt – dostęp do VDR przedłużany był na bieżąco, w sytuacji, gdy trudno było z góry określić, jak długo potrwa całe postępowanie i jak dużych zasobów będzie wymagać.
Zapewniliśmy Doradcy funkcje dopasowane do typu procesu, który prowadził, m.in.:
Odpowiednia strategia i wykorzystanie platformy VDR zapewniły sukces transakcji. Cały proces został maksymalnie skrócony i przeprowadzony w wydajny, ustrukturyzowany sposób. Wiedzieliśmy, że dzięki raportom aktywności, administratorzy systemu – zarówno Doradca, jaki i Spółka – zyskali możliwość określenia, które dokumenty, jak długo i przez kogo są przeglądane. Dzięki temu możliwe było określenie obszarów zainteresowania Inwestora i lepsze przygotowanie się do sesji pytań Q&A.
Zapewniliśmy Doradcy i Klientowi pełną kontrolę nad przebiegiem procesu – całkowicie zdalnie. Inwestor natomiast zyskał wygodę pracy z dowolnego miejsca i swobodny dostęp do dokumentów i informacji. Dokumenty były odpowiednio poukładane i udostępniane bezpiecznie wyłącznie tym grupom, które musiały uzyskać do nich dostęp: doradcom podatkowym, finansowym, prawnikom.
Mieliśmy też świadomość, że oferta VDR została wykorzystana elastycznie i w pełnym zakresie – bez niepotrzebnych funkcji i płacenia za niewykorzystane zasoby.
Dzięki efektywnej organizacji procesu transakcyjnego, włączając w to sam proces badawczy oraz możliwość wykorzystania platformy FORDATA, transakcja została pomyślnie domknięta.
Case study powstało we współpracy z firmą theCFO.
Udostępniaj bezpiecznie więcej niż 30 typów plików
Skorzystaj z 14-dniowej wersji próbnej FORDATA Virtual Data Room
Zdjęcie główne: Unsplash.com